Wij hebben op dit moment MijnGezondheid.net (beperkt) geactiveerd voor onze praktijk.

MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts kunt regelen.

Op dit moment is het alleen mogelijk om een E-consult te maken. 

Wat is een E-consult? : Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts. Het is ook mogelijk om een bijlage mee te sturen.

Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. Ontvang vertrouwelijke berichten van uw huisarts veilig in MijnGezondheid.net. 

Let op: een E-consult is niet voor dringende vragen, hiervoor dient u altijd te bellen!

Indien wij een mailadres van u hebben in de praktijk heeft u inmiddels een mail ontvangen om MijnGezondheid.net te activeren. Let op dit is persoonsgebonden! 

U kunt dan een account aanmaken op MijnGezondheid.net en inloggen met DigiD en sms functie of via de Digid app. Via de optie Mijn berichten kunt u een nieuw bericht maken met uw vraag voor de huisarts ( graag zo duidelijk mogelijk omschrijven ). De huisarts zal zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 2 werkdagen reageren op uw vraag.

Heeft u nog geen mail gehad over MijnGezondheid.net: dan hebben wij geen mailadres van u in ons systeem staan. Geef dan aan de assistente uw mailadres door en u wordt dan aangemeld voor MijnGezondheid.net en ontvangt de mail met daarin de instructies.

Het is niet verplicht gebruik te maken van MijnGezondheid.net u kunt uw vragen ook altijd telefonisch stellen!

In de toekomst als deze hectische tijd voorbij is, zullen er mogelijk meerdere functies binnen MijnGezondheid.net geactiveerd worden.

Op dit moment krijgt u de melding dat het dossier niet vrijgegeven is, dit komt omdat voor nu alleen het E-consult is geactiveerd.

 

 

 

Coronavirus 2020:

Kijk voor de meest recente en actuele informatie op de website van het RIVM ( www.rivm.nl )

Duidelijke informatie vindt u ook op: www.thuisarts.nl

De zorg in onze praktijk de komende tijd ( deze informatie wordt steeds bijgewerkt ):

Uw huisarts is er in deze periode uiteraard ook voor al uw andere klachten.

Vanaf 11 mei gaan we de spreekuren steeds meer uitbreiden. Hierbij hebben wij wel u hulp nodig.

- Waar mogelijk zullen klachten telefonisch worden afgehandeld. 

- Het is ook mogelijk om een E-Consult aan te vragen via Mijngezondheid.net ( zie voor meer informatie tabblad nieuws  ).

- Houd er rekening mee dat de wachttijden aan de telefoon momenteel langer zijn dan u gewend bent.

- Kom NIET naar de praktijk met verkoudheidsklachten, ook niet voor het afhalen van medicatie!

Bij milde verkoudheidsklachten of verhoging tot 38 graden Celsius.
hoeft u de huisarts ook niet te bellen. Blijf thuis, ziek uit en zorg dat u anderen niet besmet.

Worden de klachten erger en heeft u meer dan 38 graden koorts en daarbij hoesten of moeilijker ademen, of ervaart u andere ernstige klachten neem dan telefonisch contact op.

Bent u ouder dan 70 en heeft u een chronische ziekte of minder weerstand en ervaart uw klachten en een koortsig gevoel? Overleg ook dan ook altijd even met de assistente.

- Indien u een afspraak heeft op de praktijk komt u NIET in aanraking met mensen die luchtwegklachten hebben.

Wij werken met gescheiden patiënten-stromen in aparte spreekkamers. Dit vergt veel organisatorische aanpassingen, waardoor er geen keuze is in de tijdstippen waarop u voor een consult langs kunt komen.

- Kom op tijd naar de afspraak, maar niet te vroeg (5 minuten voor de afspraak aanwezig), dit om drukte in de wachtkamer te voorkomen. Bent u vroeger aanwezig, wacht dan in de auto of bij mooi weer buiten.

- De oproepen voor chronische zorg worden weer opgepakt. Het laboratorium gaat weer uitnodigingen versturen voor het bloedprikken. Neem contact op met de praktijk voor het maken van een afspraak. De komende tijd zullen mensen ouder dan 70 jaar en/of vallend in een kwetsbare groep aan huis worden geprikt. De afspraak met Colinda zal ook aan huis plaats vinden.

APOTHEEK NISPEN:

- Medicatie vanuit de herhaalservice en binnen het bezorggebied zal tot 1 juni aan huis worden bezorgd.

- Medicatie aangevraagd voor mensen ouder dan 70 jaar wordt ook thuisbezorgd.

- Valt u binnen een kwetsbare groep en heeft u niemand die uw medicatie kan ophalen, neem dan contact op met de assistente.

- Woont u in België dan dient u zelf de medicatie op te halen.

- Kom NIET naar de praktijk met verkoudheidsklachten, ook niet voor het afhalen van medicatie! Vraag dan of iemand anders uw medicatie op kan halen.

- Wij verkopen GEEN mondkapjes en handschoenen. U kunt niet medische artikelen kopen via internet en bij diverse drogisterijen en warenhuizen, of u kunt zelf een mondkapje maken. 

 

 

 

 

 

 

Regelmatig bereikt ons de vraag waarom onze praktijk nog niet is aangesloten bij het LSP.

De reden waarom onze praktijk nog niet zijn aangesloten op het LSP is omdat de koppeling zoals die nu met veel moeite gerealiseerd is, geen betere inzage geeft in het patiënten dossier dan het systeem wat vooraf functioneel was.

Het LSP is mede tot stand gekomen met geld vanuit de zorgverzekeraars. Op dit moment mogen zij niet in uw medisch dossier kijken, maar er is geen garantie dat dit in de toekomst niet kan gebeuren. Dit is geen wenselijke situatie.

LSP staat voor Landelijk Schakel Punt: echter het is niet landelijk dekkend, slechts regionaal. Alleen ziekenhuizen hebben een landelijke dekking. De naam is dus erg misleidend en zorgt voor verwarring.

Zie voor de regio’s: https://www.vzvz.nl/page/Zorgverlener/Aansluiten/Regionalisatie/Regio-indeling

Gaat u dus op vakantie naar Midden Brabant en komt u daar bij de huisarts/apotheek dan heeft deze geen inzage in uw dossier, ook al heeft u toestemming gegeven voor het LSP.

Het is ook niet zo dat heel uw dossier zichtbaar is. Slechts de laatste 10 contacten met uw eigen huisartsenpraktijk zijn zichtbaar.

Dit is ook het geval wanneer u bij de huisartsenpost terecht komt. Ook zij kunnen slechts de laatste 10 contacten zien en niet meer.

Onze apotheek en de apotheken binnen Roosendaal ( ook de dienstapotheek ) zitten op hetzelfde apotheekcluster. Zij kunnen dus de medicatie zien die u gebruikt. Wel het advies altijd een actueel medicatiepaspoort mee te nemen bij uw bezoek aan het ziekenhuis.

In onze praktijk hebben wij alle toestemmingsformulieren voor het LSP bewaard. Zodra er meer zekerheid is met betrekking tot het LSP zullen wij ons zeker gaan aansluiten en wordt u hiervan op de hoogte gebracht.

 

Breadcrumbs

Terug naar boven