Wanneer de huisartsenpraktijk dicht is, kun je de huisartsen spoedpost bellen, maar let op!:

De huisartsen spoedpost bel je in de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen alleen wanneer je dringend medische zorg nodig hebt. Er is sprake van spoed.

Is er geen sprake van spoed? Dan wacht je tot de volgende werkdag en bel je de eigen huisarts.

Wil jij meer informatie over wanneer je de huisartsenpraktijk belt en wanneer je de huisartsen spoedpost belt?

Neem dan eens een kijkje op deze website, gemaakt door de huisartsenposten in Brabant.

De huisartsen spoedpost in deze regio is: Huisartsenposten West-Brabant

Belangrijke informatie als u bloed laat prikken of bijvoorbeeld urine laat onderzoeken.

Bent u verzekerd bij Zilveren Kruis, De Friesland, Interpolis, FBTO, Pro Life of ZieZo, dan:

  • Krijgt u binnenkort een rekening van Infomedics.
  • Deze stuurt u op naar uw zorgverzekeraar.
  • Als de zorgverzekeraar het geld naar u heeft overgemaakt, betaalt u de rekening aan Infomedics
  • Infomedics ontvangt het geld graag binnen 30 dagen.

 Bij vragen kunt u contact opnemen met 076 – 504 55 88.

Vanaf 21 mei 2021 is op vrijdag dokter Celine Thier werkzaam in onze praktijk.

Zij is tevens werkzaam in onze waarneempraktijk Kroevenpoort.

Hieronder stelt zij zichzelf aan u voor:

Ik ben Celine Thier, huisarts en geboren en getogen in West-Brabant.

In 2010 ben ik afgestudeerd als arts, waarna ik de opleiding heb gedaan voor Spoedeisende Hulp arts.

Ik heb jaren als Spoedeisende Hulparts gewerkt in meerdere ziekenhuizen, maar het meest in het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht.

Spoedeisende zorg leveren is ontzettend uitdagend, maar ik miste op een gegeven moment het aangaan van het diepere contact met de patiënt.

Daarom ben ik omgeschoold tot huisarts.

Het werken in een gemoedelijke dorpspraktijk met het kennen van je mensen en korte lijnen met elkaar bevalt mij tot nu toe heel erg goed.

Voortaan zal ik op de vrijdag de gehele dag dokter Dom vervangen als huisarts.

 

 

 

Vanaf 4-4-2022 veranderen de dagen dat de bestelling bij ons wordt geleverd.

Dit heeft gevolgen voor de afhaal dagen als u de zelf medicatie besteld.

 

Medicatie besteld op zaterdagzondagmaandag, dinsdag of woensdag: kan vanaf vrijdag na 15.00 uur opgehaald worden.

Medicatie op donderdag of vrijdag besteld: kan vanaf dinsdag na 15.00 uur opgehaald worden.

Dit zijn vanaf dagen, de medicatie ligt vanaf dan klaar voor u. Uiteraard kunt u op een latere dag de medicatie ook komen halen!

 

Een ideale uitkomst is gebruik maken van onze herhaalservice: u hoeft dan zelf niet meer de medicatie (die u dagelijks gebruikt) te bestellen, dit houden wij voor u bij. 

Kijk voor meer informatie op deze website onder het kopje Apotheek.

 

Steeds meer zorgverzekeraars voeren een preferentiebeleid. 

Bij meerdere geneesmiddelen met dezelfde werkzame stof mag de zorgverzekeraar bepalen welke variant hij vergoedt. Dit is het preferentiebeleid. De zorgverzekeraar vergoedt dan alleen dit specifieke merk aan hun verzekerden. Dat is voor u in principe niet erg, omdat het voorkeursmedicijn dezelfde werkzame stof bevat en daardoor net zo goed is. Meestal kost het u ook nog eens minder (eigen risico).


De apotheek moet het merk leveren dat de zorgverzekeraar verlangt, anders krijgt u als patiënt het niet vergoed. Wij hebben hier helaas geen invloed op. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen maakt de zorgverzekeraar een uitzondering, maar alleen als dit strikt medisch noodzakelijk is en u al andere merken heeft geprobeerd. Dit kunt u dan met de dokter bespreken.


Als er geen medische noodzaak is om het andere merk te gebruiken, maar u wilt dit toch, dan moet u dit zelf betalen (direct aan de balie). U krijgt achteraf géén vergoeding van uw verzekeraar, ook niet het bedrag wat u vergoed zou krijgen voor het voorkeursmedicijn. Helaas zijn medewerkers van een zorgverzekeraar hier niet altijd goed van op de hoogte en vertellen ze u mogelijk iets anders. Wij willen u graag goed informeren om teleurstelling achteraf te voorkomen.

Als u het niet eens bent met het beleid van uw zorgverzekeraar, verzoeken wij u contact met hen op te nemen, of u (volgend jaar) te verzekeren bij een andere zorgverzekeraar.

Per 1 mei 2021 voert ook CZ een preferentiebeleid in. Bent u verzekerd bij CZ? Dan krijgt u na 1 mei mogelijk een ander merk medicijnen dan u gewend was. Op deze pagina legt CZ uit wat hun voorkeursbeleid voor u betekent. 

U kunt uw medicijnen nu ook ophalen via onze afhaalautomaat.

Voordelen van de afhaalautomaat

De automaat is veilig, eenvoudig en 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar, dus ook buiten de openingstijden van de apotheek.

U bepaalt zelf het gewenste moment van afhalen, zonder dat u daarvoor moet wachten in de apotheek.

Hoe werkt het?

Aanmelden

Onze assistentes zullen actief vragen of u gebruik wilt maken van de afhaalautomaat, u heeft hiervoor een mobiel telefoonnummer nodig.

U kunt uiteraard ook zelf aangeven aan de assistente dat u gebruikt wilt maken van de afhaalautomaat.

Voor medicijnen waarvoor u zelf moet betalen, kunt u gebruik maken van de pinautomaat die in de afhaalautomaat zit.

Ontvangen Afhaalcode

U heeft uw medicijnen besteld via MijnGezondheid.net, de assistente of via de receptenlijn.

Op het moment dat uw medicijnen klaar staan in de afhaalautomaat, dan ontvangt u een SMS-bericht met daarin uw afhaalcode.

Uw medicijnen kunt u vanaf dat moment ophalen via de afhaalautomaat.

Let op!: Deze code blijft 72 uur actiefDaarna vervalt de code en worden uw medicijnen uit de afhaalautomaat gehaald. 

U dient de medicatie dan af te halen in de apotheek, gedurende de reguliere openingstijden.

Medicijnen afhalen

De afhaalautomaat bevindt zich aan de buitenzijde van de praktijk in de nieuwe aanbouw. Als u op de parkeerplaats voor het pand staat is dit rechts naast de wachtkamer.

Zorg dat u uw afhaalcode bij de hand heeft. 

Volg de instructies op het scherm van de afhaalautomaat.

Na het intoetsen van de afhaalcode drukt u op OK.

Met de afhaalcode kunt u maar één keer het afhaalvak openen (pas op: de klep gaat zwaar open).

Let erop dat u alle medicijnen uit het afhaalvak meeneemt, u bent hier namelijk zelf verantwoordelijk voor.

Wilt u nog een filmpje bekijken hoe het werkt, klik dan hier 

Wat kan er niet via de Afhaalautomaat?

De Afhaalautomaat is niet geschikt voor grote verpakkingen en koelkastproducten.

Ook eerste uitgiftes doen wij niet in de afhaalautomaat. Deze staan voor u klaar in de apotheek.

 

 

We hebben sinds 17-3-2021 een nieuwe telefooncentrale.

Het keuzemenu is gewijzigd, luister het keuzemenu daarom helemaal af.

- Voor vragen over medicatie, kunt u nu direct kiezen voor contact met de apothekersassistente.

- Indien u arts of zorgverlener bent en belt voor intercollegiaal overleg heeft u ook een aparte keuzemogelijkheid.

 

Wij ervaren dat het steeds drukker wordt aan de telefoon.

Samen kunnen we ervoor zorgen dat dit minder wordt.

- Maandag en vrijdag zijn altijd erg drukke dagen met telefoontjes.

Indien u een niet dringende vraag heeft, verzoeken wij u op een andere dag te bellen.

- Probeer de gesprekken zo kort mogelijk te houden.

- Bel op de juiste tijd. De beltijden staan vermeld op de startpagina van onze website. 

U kunt ook online contact met ons opnemen via MijnGezondheid.net , dit kan 24 uur per dag 7 dagen per week.

Om gebruik te maken van MijnGezondheid.net dient u eerst in te loggen met uw DigiD. Een uitgebreide beschrijving staat op deze website onder het tabblad MijnGezondheid.net

 

Veel van onze patiënten werken over de grens in België. Bij ziekte wordt door hun Belgische werkgever vaak een ziektebriefje of doktersverklaring gevraagd.

In Nederland is dit niet gebruikelijk en wordt dit de huisartsen afgeraden.Tot voor kort maakten wij voor onze grensarbeiders een uitzondering.

Intussen is er voor deze situatie een goed alternatief gekomen. U kunt via het UWV deze verklaring namelijk eenvoudig verkrijgen. Wij kiezen ervoor om onze patiënten hier heen te verwijzen bij vraag om een ziektebriefje bij langdurige ziekte (langer dan 6 weken).

UWV Telefoon Werknemers is bereikbaar via : 088-898 9294

Vanaf september zal Hr. Pieter-Jan Van Balen gedurende 1 jaar bij ons in de praktijk in opleiding zijn, omdat hij zich specialiseert tot huisarts.

Hij is afgestudeerd arts en behandeld zelfstandig patiënten.

De opleiding tot huisarts vindt deels plaats bij het Erasmus MC. Het praktijkgedeelte van de opleiding vindt plaats in de praktijk.

Ten behoeve van deze opleiding worden er soms video opnames gemaakt. Dat gebeurt alleen als u vooraf toestemming geeft.

Deze opnames worden alleen binnen de opleiding besproken en daarna gewist.

 

 

 

 

Breadcrumbs

Terug naar boven